بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

چطور می توانیم با رعایت نکات بهداشتی به حفظ سلامت دندان ها ولثه های خود کمک کنیم

  • ۰
  • ۰

پیشگیری همیشه درمورد مساله ای همچون پوسیدگی های دندانی بهتر از درمان عمل می کند، هرچند امروزه با گسترش تکنیک های ترمیمی، روش های درمانی بسیار خوبی به بیماران مبتلا به انواع پوسیدگی ها پیشنهاد می شود.


 روش جدید پیشگیری از پوسیدگی های دندانی؛ پپتیدها!

در یکی از جدیدترین مطالعات صورت گرفته در این زمینه، دانشمندان دانشگاه واشنگتن، روشی جدید را پیشنهاد دادند که از پروتئین برای رمینرالیزاسیون انامل دندان ها استفاده می شود و به کمک آن می توان از بروز پوسیدگی های سطحی و ابتدایی پیشگیری نمود. محققان در این روش از پپتیدهای آملوژنین (حدود 90% پروتئین‌های مینای دندان از این نوع هستند) استفاده نمودند. آنها برای ارزیابی یافته های خود در دنیای واقعی، توانائی رمینرالیزاسیون پپتیدها را در برابر تغییرات فلوراید تست کردند. بدین منظور انامل دندان افراد شرکت کننده در این پژوهش، به طور مصنوعی در معرض ضایعات ایجادکننده پوسیدگی قرار گرفت.

بر اساس نتایج بدست آمده، روی انامل دندان افرادی که پپتید را دریافت کرده بودند، لایه رمینرالیزاسیونی به ضخامت 10 میکرومتر تشکیل شده بود. این نتیجه محققان را این نتیجه رساند که استفاده از پپتید به عنوان یک عامل پیشگیری کننده،  می تواند به صورت روزانه مینای دندان را تقویت و بازسازی نماید و حتی در ترکیب خمیردندان ها، ژل ها و کامپوزیت ها جای داده شود.

دکتر ساریکایا محقق ارشد دانشکده مهندسی مواد و استاد بخش سلامت دهان در دانشگاه واشنگتن، معتقد است که هدایت رمینرالیزاسیون توسط پپتید، یک جایگزین سالم و مطمئن برای روش های درمانی فعلی است. گزارش های اخیر مرکز کنترل بیماری ها  و پیش‌گیری از شیوع پوسیدگی های دندانی  نشان می دهد که  پوسیدگی ها روند رو به رشدی را در میان آمریکایی‌ها  طی می کند و لازم است مراقبت های سفت و سخت تری برای پیشگیری از وقوع آن در نظر گرفته شود.

نتایج کامل این پژوهش، در ماه مارس 2018 در ACS Biomaterials Science and Engineeringon به چاپ رسیده است.

 

نظرات (۱)

با عرض سلام و ادب خدمت شما 

خیلی مطلب مفیدی بود.

طراحی وب سایت و مشاوره ی رایگان را از ما بخواهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی