بی‌حسی برای انجام امور دندان پزشکی چگونه انجام می‌گیرد

بی حسی در دندانپزشکی

 

میلیون‌ها نفر، به خاطر ترس یا اضطراب از اقدام برای رفع نیازهای دندانپزشکی خود اجتناب می‌کنند. ما با استفاده از مواد و روش‌های ایمن برای بی‌حسی به چنین افرادی کمک می‌کنیم تا بر این مشکل فائق آمده و با استفاده از بی‌حسی، درمان‌های مورد نیازشان را دریافت کنند.

 

%d8%b4

 

آمپول بی حسی دندان از درمان تزریق می‌شود تا درد مبهم ناشی از درمان رفع شده یا بیمار مضطرب آرام شود. معمول‌ترین نوع بی‌حسی مورد استفاده، بی‌حسی موضعی است، که برای جلوگیری از احساس درد در تمام یا بخشی از دهان در طول کار بر روی دندان‌ها تزریق شده، اما باعث به خواب رفتن بیمار نمی‌شود.

گاهی اوقات نیز، بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرند، که در این حالت دارو باعث می‌شود بیمار موقتاً هوشیاری‌اش را از دست بدهد. برای اعمال به خصوصی مانند کشیدن دندان عقل از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود اما انجام کارهایی مثل جرم گیری دندان نیاز به بیهوشی ندارد.

گاهی اوقات نیاز می‌شود که دندانپزشک بخشی از دهان بیمار را برای کاشت دندان ویا اعمال دیگر بی‌حس کند. برای این کار، او داروی بی حسی دندانپزشکی را به داخل لثه یا طرف داخلی گونه تزریق می‌کند. به این دارو، داروی بی‌حسی موضعی گفته می‌شود.