بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

چطور می توانیم با رعایت نکات بهداشتی به حفظ سلامت دندان ها ولثه های خود کمک کنیم

  • ۰
  • ۰

 دندان‌های پوسیده در کودکی چه تاثیری در دندان های دائم آینده دارد


توجه ساده به دندان‌های کودکان، حلقه شیوع پوسیدگی را می‌شکند‌ .رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، پوسیدگی دندانی را از مهم‌ترین بیماری‌های دهان و دندان کودکان عنوان کرد و با اشاره به ارتباط میان دندان‌های شیری پوسیده و دندان‌های دائم پوسیده، بر نقش مادر در سلامت دهان و دندان کودکان تاکید کرد.

 پوسیدگی دندان

پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان باید از سنین کودکی آغاز شود. طبق مطالعات صورت گرفته، نقش مادر در سلامت دهان و دندان کودک بسیار مهم است؛ به طوری که توجه ساده به دندان‌های کودک زیر شش سال می‌تواند حلقه شیوع پوسیدگی دندانی را بشکند.


میانگین دندان‌های پوسیده در کودکان شش سال کشور پنج تا شش دندان است . تا سن سه سالگی همه دندان‌های کودک رشد می‌یابد، میانگین تعداد دندان‌های پوسیده در کودکان سه ساله ایرانی حدود دو دندان پوسیده است که این آمار بالایی است.


ارتباط معنی داری میان دندان‌های شیری پوسیده و دندان‌های دائم پوسیده وجود دارد، کودک تا قبل از سن چهارسالگی توانایی مراقبت کامل از دندان‌های خود را ندارد. بنابراین نقش مادر در سلامت دندان کودکان در این سنین بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم است که مادر حداقل هفته‌ای یک بار دهان کودک را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به هرگونه تغییر رنگ در دندانها حساس باشد.


لازم است که از سن دو سالگی تمیز کردن دندان‌های کودک و توجه به بهداشت دهان و دندان وی از سوی مادر آغاز شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی