بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

چطور می توانیم با رعایت نکات بهداشتی به حفظ سلامت دندان ها ولثه های خود کمک کنیم

  • ۰
  • ۰


آیا دندان واقعا جرم را می گیرد؟

 

آیا خمیر دندان واقعا جرم را می گیرد؟

 

در جواب باید گفت که خیر! باید توجه داشت که جرم، رسوبی بسیار سخت است و هیچ وقت با مسواک و خمیردندان حذف نمی شود و برای برداشت آن حتما باید جرم گیری توسط دندانپزشک انجام شود. هیچ خمیردندانی هیچ گاه قادر نخواهد بود جرم را از روی دندان شما حذف یا اصطلاحا بکند.

بلکه اساس این خمیردندان ها (تا حدی و نه صددرصد) کمک به پیشگیری از ایجاد جرم جدید روی سطح دندان است، نه حذف جرم های موجود.

در خمیردندان های جرم گیر یا مخصوص سیگاری ها که تبلیغ فراوانی دارند، میزان مواد ساینده هم بالاست و باید دقت کرد که این بالا بودن مواد ساینده لزوما به معنی یک حسن برای خمیردندان نیست، چراکه در صورت مصرف طولانی مدت می تواند موجب سایش مینای دندان شما شود.

از این رو توصیه می شود که در صورت علاقه به استفاده از این خمیردندان ها، اولا، باید هر چند روز یک بار استفاده شود، دوما در فواصل استفاده از آنها، از خمیردندان معمولی استفاده کنید، سوما این که باید بدانید خمیردندان های ساینده تنها نقش کمی در سفیدکردن دندان ها دارند و انتظار معجزه از آنها نداشته باشید.

  • ۹۸/۰۱/۰۹
  • عباس کریمی

آیا دندان واقعا جرم را می گیرد

نظرات (۱)

جرم گیری دندانپزشک ها هم اصلا توصیه نمیشه.بیشتر به دندون آسیب میزنه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی