بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

بیماری های دهان ودندان

چگونه از دندانهای خود مواظبت کنیم

چطور می توانیم با رعایت نکات بهداشتی به حفظ سلامت دندان ها ولثه های خود کمک کنیم

  • ۰
  • ۰


سبزی چگونه باعث سفیدی دندان می شود

 

 

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف این سبزی برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند.

مرتضی صفوی با بیان این که گشنیز و تخم آن از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است، گفت: مصرف گشنیز معده را تقویت و خوردن آن با غذا به هضم غذا کمک می‌کند، تخم گشنیز شیر را در مادران شیرده زیاد می‌کند و برای تسکین درد دندان جویدن تخم گشنیز مفید است.

 

این متخصص تغذیه اضافه کرد: گشنیز خواب آور، مسکن و آرام کننده، تسکین کننده استفراغ و برطرف کننده عطش است، مصرف آن به بدن نیرو می‌بخشد، نیرو دهنده قلب و قاعده آور است و برای برطرف کردن افسردگی می‌تواند مفید باشد. مصرف بسیار زیاد گشنیز باعث بی حسی می‌شود.
صفوی افزود: برای نرم کردن سینه می‌توان از جوشانده تخم گشنیز استفاده کرد. خوردن گشنیز برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی